Etiquetes

, , , , , , ,

“Si Oliver Messiaen no hagués conegut la pianista Yvonne Loriod,  probablement Messiaen no seria Messiaen“.

Això opina el pianista Roger Muraro, un dels grans especialista en la música del compositor. Segons ell, Messiaen va trobar en Loriod una via extraordinària per expressar la seva música, i per dir el que el mestre sentia. Ella tenia el que ell necessitava: potència, precisió enlluernadora, llum, emoció, màgia i fe!

La pianista Yvonne Loriod havia nascut a Houilles, a prop de París, l’any 1924. Als sis anys va començar a rebre classes de música, i només amb 14 anys ja tenia en el seu repertori sonates de Beethoven, i el “Clavecí ben temperat” de Bach, a part de les obres clàssiques habituals per l’estudi de l’instrument i amb aquest camí fet, quan encara era una adolescent, va ingressar al Conservatori de París. Aquí compartiria aula amb alumnes com Pierre Boulez i amb professors com Darius Milhaud i Olivier Messiaen. Era el 1942, i el mestre s’havia incorporat a la plaça de professor d’harmonia després d’haver estat presoner de guerra en un camp de concentració nazi.

Ja amb les primeres lliçons, la jove alumna va quedar impressionada per com Messiaen ensenyava, en contrast amb altres professors: “per mi, aquella trobada va ser una explosió que va fer volar enlaire totes les meves idees preconcebudes”, va dir Loriod anys més tard.

Aleshores, ella tenia 18 anys i el mestre, 34.

Fes clic per conèixer la seva història…

Anuncis