Etiquetes

, , , , ,

L’any 1912 un influent crític parisenc publicava un article titulat “El perill rosa”. El crític, alertava de la inquietud d’alguns músics contemporanis d’anar sent reemplaçats per dones. “Senyors, és un mal moment per al sexe pretesament fort. Si les ‘senyoretes’ de la música decideixen disputar els premis oficials, estem vençuts.”

L’article anava adreçat a la compositora Lili Boulanger, la primera dona que aconseguia el prestigiós guardó Prix de Roma i una de les protagonistes del Femení i singulars d’aquesta temporada. Una de les dones que ens han ajudat a allargar la llista, ja fa uns quants anys que l’elaborem, d’aquestes “filles de la història” que donen sentit al nostre espai setmanal, a la nostra feina d’anar restaurant la memòria, sense caure en el tòpic de convertir-se en un espai de galeria de víctimes. Som on som i venim d’on venim, i frases com la del crític francès, escrita fa 100 anys, ens pot ajudar a entendre la nostra realitat però volem treballar per aconseguir que el talent, la formació i la singularitat, siguin la seva carta de presentació.

estiufemeniSenyores i senyors, tanquem la temporada del Femení i singulars i ho fem després d’haver passat tot un curs, des del setembre passat fins avui, amb històries de la música, històries on les seves protagonistes han estat dones: dones que van convertir la música en la raó de les seves vides, i on cadascuna va trobar un camí i una manera diferent d’endinsar-se en aquest art i fer-se un lloc en la història.

Una temporada més hem conegut dones provinents de tots els racons, formacions i procedències: abadesses d’aquí, trobairitzs d’Occitània, mecenes franceses i dives del romanticisme i fins i tot una reina, l’última reina de Hawai (…).

Si en vols saber més fes clic aquí

Advertisements